НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА


Нормативно-правова база концепції "НУШ"


Для початку ознайомимося з ключовими ідеями впровадження концепції «НУШ», спираючись на нормативно-правову базу Міністерства освіти і науки України.
Основним документом, який регулює організаційний процес НУШ, є «Методичні рекомендації відносно організації освітнього простору Нової української школи (Затверджено наказом МОН від 23.03.2018 №283)».
Ще важливі документи, на які слід звернути увагу:
  •  Методичні рекомендації щодо використання коштів освітньої субвенції для придбання засобів навчання та навчального обладнання за напрямками, визначеними розпорядженням КМУ від 18.12.2017 №929-р (затверджено наказом МОН від 19.01.2018 №58)
  • Примірний перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи (затверджено наказом МОН від 13.02.2018 №137)
  • Державний стандарт початкової освіти (затверджено постановою Кабміну від 21.02.2018 №87)
  • Примірний перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти (затверджено наказом МОН від 22.03.2018 №271)   




Організація навчального простору. Вимоги.

У навчальних закладах навчальні приміщення групуються в навчальні секції за віковими та навчально-технологічним ознаками:
• навчальні секції для 1-х класів (шестирічок), які об'єднують приміщення не більше двох паралельних класів, з рекреаціями, вбиральнями та санітарними вузлами
• навчальні секції 2-4-х класів в складі не більше шести класних приміщень, майстерні для трудового навчання, універсального приміщення для груп продовженого дня, гардеробних, рекреаційних приміщень і санітарних вузлів.
Площа класів відповідно до типових проеків шкіл = 50 м2
Кабінет для 1-х класів: 2,4 м2 на одного учня.






Вимоги до меблів (за наказом МОН від 23.03.2018 №283)
Ергономічність - наявність в кожному класі комплектів меблів для учнів (парта / стіл + стілець) не менше двох ростових груп (жовте, червоне, зелене маркування), наявність підставок для приладдя на робочому столі, закруглені кути стільниць, спинок і сидіння.
Безпека - зроблено з матеріалів, дозволених чинним санітарним законодавством для використання в навчальних закладах, виріб відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, відсутність гострих кутів, сторонніх запахів, матова поверхня стільниці, стійкість конструкції, наявність пристроїв для запобігання пошкодження або забруднення підлоги.
Форма і розміри - стільниця в формі трапеції, трикутника або іншій, забезпечить швидку трансформацію для групової роботи, столи і парти повинні бути одномісними, стільниця повинна мати виріз збоку ближнього до учня, відповідність розміру ростової групі, можливість компактно штабелювати меблі.
Міцність - гарантійний термін не менше 24 місяців, вандалостійкість, стійкість до миючих і дезінфікуючих засобів, дозволених до використання.
Вага - не більше 4 кг для стільця і ​​10 кг для столу або парти.
Колір - неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, блакитного, бежевого кольорів.
Естетичність - привабливий вигляд, сучасний дизайн, відповідність стилю загального облаштування приміщення.
  
Розташування меблів
Між учнівськими столами в ряду - 50
Між рядами одномісних учнівських столів - 50
Між рядами двомісних учнівських столів - 60
Між рядами учнівських столів і внутрішньої поздовжньої стіною, шафами (уздовж внутрішньої поздовжньої стіни) - 50 *
Між учнівськими столами при їх парному розташуванні в ряду - 10
Від задніх учнівських столів до задньої (внутрішньої) стіни (перегородки) - 65 **
Те ж до задньої стіни, що є зовнішньою, і при розташуванні шаф уздовж задньої стіни (перегородки) - 100 **
* Збільшується на 40 см при розташуванні входу в приміщення в поздовжній стіні у останніх столів.
** Збільшується до 120 см при розташуванні входу в задній стіні або в поздовжній стіні у останніх столів.
Не менш важливими виступають принципи зонування класового приміщення. Класна кімната повинна одночасно виступати: ігровою зоною, центром пізнавальної діяльності, центром художньої творчості, дитячої класної бібліотека, куточком живої природи, центром вчителя.
Вимог насправді досить багато, варіантів реального втілення концепції в життя, на жаль, мало. Що робити з невеликими класними кімнатами і як розсадити за одномісні парти клас, в якому більше 30 дітей, як відповідати всім вимогам одночасно і легко справлятися з зонуванням простору?
Далі ми надамо Вам практичні рекомендації по реальній організації простору по концепції Нової української школи.

Практичні рекомендації організації навчального простору за концепцією "НУШ"

1. Використовуйте абсолютно весь простір, який є у вашому розпорядженні! Це і величезні шкільні коридори, які практично завжди порожні. Весь простір коридорів можна використовувати як зони рекреації, тобто релаксації і відпочинку, де можна розташовувати м'які модулі, дивани, інтерактивне обладнання тощо. Ці ж обладнані коридори можна використовувати для групових занять і проведення обов'язкового ранкового гуртка, тим самим заощаджуючи простір навчального класу. Використовуйте стіни, які так само практично ніколи не задіюються в школах, за винятком розвішування плакатів, малюнків, грамот, дощок пошани і т.д. Існує величезна кількість варіацій бізібордів найрізноманітніших спрямувань, вони можуть розвивати не тільки дрібну моторику, як прийнято думати, а й навички математичного обчислення, логічного мислення, сенсорного розвитку і т.д.
2. Економте простір використовуючи модульні меблі! Зібрати парти і поставити в кут, відсунути шафу в іншу частину класної кімнати, розгорнути полки потрібною стороною і т.д. Все перераховане швидше за все викликає жах і подив вчителів. Яку силу потрібно прикладати, щоб рухати щодня всі меблі з кута в кут? Але ідея полягає в тому, що всі меблі повинні бути практичними в своєму застосуванні. І ми говоримо, не про важкі запашні шафи та дерев'яні парти, а про сучасні модульні зручні меблі. Наприклад одномісні парти, які легко і компактно складаються і переносяться в частину класної кімнати, яка в даний момент не буде використовуватися. При цьому вага такої сучасної парти не перевищує 10-ти кілограм! Варто тільки зібрати парти в кут і ігрова зона готова! Перевага таких парт так само полягає в тому, що під час заняття їх можна розташовувати різними способами: діти можуть сидіти групами по чотири людини лицем до лиця, кругом або з двох сторін класу, що значно економить простір і дає можливість розсадити більшу кількість дітей в одному класі. Шафи на коліщатках, які педагоги можуть пересувати і так само з їх допомогою зонувати простір (важливо! Шафи і інші габаритні меблі створюються для шкіл такої ваги, щоб учитель міг їх пересувати, докладаючи невеликі зусилля, а вже дитина, при всьому бажанні, з таким завданням не впоралася б, що убезпечить від постійних ігор з «катанням» шаф). Всілякі модульні столи і полиці, які так само можна збирати і розбирати, рухати і використовувати по-різному.
3. Інтерактивне обладнання! Використання інтерактивного устаткування є обов'язковим за концепцією Нової української школи. І не варто обмежуватися інтерактивними дошками, це тільки мала частина того, що можна застосовувати в школах. Інтерактивне обладнання може багато в чому замінювати велику кількість задач, і навіть меблів, що в свою чергу допомагає економити простір. Бонусом є так само той факт, що діти демонструють більшу зацікавленість і мотивацію до навчання використовуючи в навчанні саме інтерактиви. Ігри з інтерактивною проекцією на підлогу можуть замінювати мінімальні фізичні навантаження, а інтерактивні пісочниці допоможуть швидше освоїти конкретні академічні знання.
4. Креативний підхід до створення навчального простору! Не бійтеся експериментувати! Існує величезна різноманітність варіацій організації навчального простору. І не потрібно обмежуватися тільки класним приміщенням і навіть коридорами. Столові, спортзали, зали хореографії і т.д. Досвід наших європейський колег демонструє, що їдальня може бути і навчальним класом, і ігровою зоною, і зоною для танців. Все обмежується лише модульністью меблів і, звичайно, свідомим прагненням педагогів до змін. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий