ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

 Інклюзивна освіта– гнучка індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання. Навчання відбувається за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом. Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.
Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому. В інклюзивних класах взаємодія між учнями з особливими освітніми потребами та дітьми з типовим рівнем розвитку сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків, завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.
Інклюзивна школа– заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат у шкільному середовищі.
Мета інклюзивної освіти– створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо - розвивального середовища для них шляхом забезпечення психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу.
Завдання інклюзивної освіти:
· запровадження інноваційних освітніх технологій у контексті форм інклюзивного навчання;
· збереження і зміцнення морального і фізичного здоров'я вихованців;
· різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;
· виховання школяра як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;
· забезпечення права дітей із особливими потребами на здобуття загальної середньої освіти в умовах загальноосвіт­ніх навчальних закладів.

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами будуть реалізовані у під час капітального ремонту школи.


З 1 вересня 2014 року в школі впроваджується інклюзивне навчання, що забезпечує дітям рівний доступ до освіти.
2014-2015 н.р. – 3 клас (1 учень);
2015-2016 н.р. – 4 клас (1 учень);
2016-2017 н.р. – 1 клас (1 учень);
2017-2018 н.р. – 2 клас (1 учень);
2018-2019 н.р. - 1 клас (1 учень), 3 клас (1 учень);
2019-2020 н.р. - 2 клас (2 учні), 3 клас (1 учень), 4 клас (1 учень).

Асистенти учителя інклюзивних класів

Макаренко Ольга Сергіївна

Працює в закладі з 01 вересня 2017 року



Зелена Наталія Іванівна

Працює у закладі з 03 вересня 2019 року.



Роль асистента вчителя в роботі інклюзивного класу є надзвичайно важливою і полягає у наданні допомоги вчителю та дітям з особливими потребами у навчанні. Асистент педагога забезпечує:
- надання допомоги вчителю в організації, підтримці та впровадженні навчально-виховного процесу;
- моделювання додаткової позитивної ролі для учня, належних і ефективних міжособистісних комунікаційних навичок (вербальних, невербальних);
- моделювання безпечної практики роботи та реагування на непередбачені ситуації в міру їх виникнення;
- розширення навчальних можливостей для дитини;
- індивідуалізований підхід до навчання дитини та надання індивідуальної уваги окремому учню;
- управління поведінкою учня, проведення спостережень відповідно до вимог вчителя;
- більшу послідовність у процесі викладання;
- кращий моніторинг та оцінку прогресу у навчанні та розвитку дитини;
- моделювання організаційних навичок та підзвітності, дотримання основних правил та процедур, прийнятих у навчальному закладі.






Особливої уваги та турботи потребують діти з обмеженими можливостями. Враховуючи актуальність запровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами у школі проаналізовано стан умов для безперешкодного доступу дітей з обмеженими можливостями до навчання. У 2017-2018 навчальному інклюзивним навчанням охоплено 1 дитину.





 З 2014-2015 навчального року відкрито 3 клас з інклюзивним навчанням, згідно внесених змін до статуту школи, що дозволяють надавати освітні послуги з інклюзивного навчання. Було організовано інклюзивне навчання для учня 3 класу Коняєва Максима та  індивідуальне навчання для учениці 7 класу Лузан Олесі. З 2014-2015 навчального року з Максимом Коняєвим працює асистент вчителя, який надає допомогу дитині під час уроків та проводить індивідуальну роботу з хлопчиком.

2 комментария: